Thursday 14 November 2013

RENUNGAN


Assalamualaikum, telah acap kita jumpa dan telah acap juga kita peringatkan golongan munafik di mukabuku ini. Jadilah diri kita sendiri janganlah cuba menjadi orang lain yang bukan diri kita...kerana kebenaran tidak selamanya akan dapat disembunyi.

Setiap pembohongan yang bertopengkan agama lambat laun akan terbuka dan yang akan malu nanti bukannya hanya kita tapi seluruh umat yang percayakan agama.

Apa guna jika kita mengujudkan akaun baru yang berprofil gambar Al-Quranul Karim dan membuat status yang berdegar-degar tentang agama tentang kesucian agama, tentang kasih sayang kapada Allah yang Besar tetapi dalam masa yang sama menipu identiti kita sendiri. Nama bukan nama sebenar, cuba dikaburi pada semua. Tidakkah itu pembohongan namanya. Yang tergolong dalam ketegori munafik. Menyeru kebaikan tetapi di dalam masa yang sama menipu diri sendiri dan semua yang mempercayai.

Itu belum lagi fantasi mimpi di dalam peti pesanan yang dijajakan kononnya dahagakan belaian...saya tak kata satu gender saja ya...tapi fahamilah gender saya lelaki jadinya pasti gender berlawanan yang saya katakan yang benar-benar kemaruk belaian. Kalau benar kemaruk belaian jadilah diri sendiri rasanya ramai lelaki yang sudi membelai(saya tak galakkan ya) tapi adat kucing kalau ada ikan di depan mata walau tidak dijamah akan dijilat juga...seperti saya (terus terang saya katakan) kalau ada yang menghulur bantal saat ini pasti saya tak menolak untuk gunakannya di atas meja kerja pagi-pagi ini( membuta)...jadinya, usahlah bertopengkan kata-kata agama di dalam status dalam masa yang sama kita berkulitkan wajahnya si syaitan.

Jadinya di sini saya menyeru lagi kepada semua...jadilah diri sendiri dan berkata-katalah dengan jelas dan dengan jati diri, diri sendiri tanpa ada agenda tersembunyi yang cuba dikaburi...kalau berminat antara satu sama lain buat janji temu dan 'CHECK IN'lah di rumah tok kadi. Habis cerita...nikah sahaja. Kalau wanita mampu pinanglah pihak lelaki( suami orang pun boleh) itupun kalau berani jumpa mem besarnya.

Renung-renungkanlah. Assalamualaikum.

Sazalee Sulaiman ... 14/11/2013
Nilai, Negeri Sembilan.

No comments:

Post a Comment