Friday 15 November 2013

RENUNGAN


Brrrrrr, assalamualaikum...sejuknya pagi ini dalam kekangan cahaya, bumi berselimut dan tulang-tulang terasa malas. Indah, suasana aman, damai, dioles dingin menyapa wajah-wajah mati di malam hari dan rerumput basah, unggasnya berkicau riang, bertebarab terbang mencari makan.

Ahh!...bicara apa lagi yang mahu dikatakan selain kesyukuran kepada Allah SWT yang memberi rahmat kepada setiap penghuni bumi yang dicintai-Nya. Maka...marilah kita menyusun sepuluh jari dan menadah tangan mengucapkan terima kasih kepada-Nya yang sentiasa tidak melupakan hamba-hambaNya yang acap kali melupakan Dia.

Bertebaranlah kita di bumi Allah ini seperti sang unggas yang bersyukur di dalam setiap kicau doa mereka. Mencari rezeki demi keredaan-Nya. Amin.

Bersyukurlah kita atau kufurkah kita akan nikmat yang Allah beri?

Renung-renungkanlah dan marilah kita sedekahkan al-Fatihah tanda kesyukuran dan sedekah jariah kita kepada semua insan yang masih hidup atau yang telah meninggal dunia, ibu bapa, anak isteri, sanak saudara, guru-guru dan para mujahidin yang berjuang di jalan Allah SWT. Amin amin amin ya Rabbal'alamin.

Al-Fatihah.

Sazalee Sulaiman ... 15/11/2013
Nilai, Negeri Sembilan.

No comments:

Post a Comment