Tuesday 10 December 2013

RENUNGAN


Teringat rancangan 3R hari minggu di TV3 yang memperkatakan tentang BULI di internet yakni orang yang suka masuk ke dalam status sesiapa sahaja dengan komen-komen yang negatif.

Bagi saya...mereka-mereka yang suka berkomen negatif di dalam status orang ini 'SAKIT' atau 'PESAKIT' sebenarnya...'SAKIT JIWA'...kerana kesunyian tiada teman atau kawan untuk mereka bergurau senda akibat 'PENYAKIT' yang mengawal mereka ini...sebab itu mereka suka menerjah dalam status orang dan berkomen dengan nada negatif yang mereka rasa mereka sebenarnya hanya 'MENEGUR' tapi dalam masa yang sama tegurannya itu kosong tiada isinya. Sepatutnya mereka harus beri teguran yang membina bukannya yang menjatuhkan orang lainnya.

Saya sering kali terima komen yang negatif seperti ini...dan ada juga mereka ini yang telah saya 'BLOK'...namun kerana sifat persahabatan saya terima mereka ini kembali seada-adanya. Cuma suka saya ingatkan sekali lagi...mereka yang pernah saya 'BLOK' ini...jangan sampai saya 'BLOK' sekali lagi je. Senang cerita.

Bak kata orang-orang sekarang:

"We'alls tahulah yang you'alls ini kesepian dan kesunyian jangan sampai we'alls atau i'alls ambil tindakan lagi ke atas you'alls dah ler yer"

Aduhai terbelit lidah pagi-pagi ini.

Renung-renungkanlah.

Sazalee Sulaiman...Nilai, N.S
10/12/13.

No comments:

Post a Comment