Tuesday 26 March 2013

Amat Terseksa Diriku Ini.



Sungguh berat rasa di hati
bagai ada sesuatu yang menghimpit diri
ibarat menyimpan sesuatu yang sulit sekali
bolehlah kunyatakan bidalannya sebegini;

umpama diluahkan kematian ibu yang dikasihi
ditelan pula kematian ayah yang disanjungi 
amat berat yang aku rasai.

Aduhai! ... seksa sekali
amat terseksa perasaanku ini.

Ahh, lantaklah!

Benci aku, kalau aku terus tontoni
baik aku tutup t.v
dan mulai saat ini tak akan aku lontoni lagi
cinetron Aliya, 
... yang tak sudah-sudah menyakitkan hati
selalu membohongi 
penontonnya diperbudak-budaki.

Kah kah kah, tipah ditipu lagi
bila kisah yang pendek hendak dipanjang-panjangi
inilah yang akan terjadi
penonton yang akan diperbodoh-bodohi.

ss/spl/pm ... 26/03/2013.

No comments:

Post a Comment