Monday 25 February 2013

AKU TAK AKAN MENANGIS LAGI



Pernah kutangisi sebuah perpisahan
tika impian kubangunkan
setinggi langit harapan
memasang angan untuk bersama
meneroka waktu dan masa
juga mengolah cerita tentang kita
untuk kita penuhi
setiap helaian kitab cinta
yang kita jilidkan bersama kasih dan sayang
namun semuanya rebah
bersama leraian janjimu yang termungkir
lalu melontarkan aku ke laut duka
tenggelam ke dasar sengsara
dan cinta pun menjadi sandiwara nestapa.

Kini kudayung perahuku sendirian
biarpun sesekali sebak kurasa
namun aku harus kembali ke alam nyata
untuk semula menjadi aku
agar dapat kupadamkan
semua ingatan tentangmu
walau terpaksa kubohongi diri sendiri.

Pun akan kucuba
untuk tidak menangis lagi!... .

Qalam Bertinta
25022013
1925pm
AKU TAK AKAN MENANGIS LAGI

Pernah kutangisi sebuah perpisahan
tika impian kubangunkan
setinggi langit harapan
memasang angan untuk bersama
meneroka waktu dan masa
juga mengolah cerita tentang kita
untuk kita penuhi
setiap helaian kitab cinta
yang kita jilidkan bersama kasih dan sayang
namun semuanya rebah
bersama leraian janjimu yang termungkir
lalu melontarkan aku ke laut duka
tenggelam ke dasar sengsara
dan cinta pun menjadi sandiwara nestapa.

Kini kudayung perahuku sendirian
biarpun sesekali sebak kurasa
namun aku harus kembali ke alam nyata
untuk semula menjadi aku
agar dapat kupadamkan 
semua ingatan tentangmu
walau terpaksa kubohongi diri sendiri.

Pun akan kucuba
untuk tidak menangis lagi!... .

Qalam Bertinta
25022013
1925pm

No comments:

Post a Comment