Saturday 4 August 2012

PROSA SELAMAT TINGGAL KEKASIHKU SAYANG


Perlukah aku menarikan rentak samba akan apa yang ada di hatiku ketika ini atau perlukah aku menyanyi dan mendendangkan lagu pilu yang memilu di tangkai jiwaku ... berlagu dan terus berlagu sehingga lubuk kalbuku terkiam sendiri kaku dan bisu; ... tidak bernafsu akan amarahku, melupakan apa yang telah kaulakukan terhadapku, mempermainkan kewarasan dan kecerd
ikanku, memperlekehkan setiap apa yang aku cuba kongsikan bersamamu hatta gambar keluargaku juga menjadi kebencian di hatimu tatkala ada yang berkongsi sama kegembiraanku ... , ahhh! ... andai itu di hatimu, andai itu di lubuk kalbumu - sia-sialah apa yang cuba aku pupukkan untukmu, buatmu!! ... kasih sayangku, cintaku tidak bererti seandainya engkau tidak bisa menerima kebahagiaanku dan keluargaku ... seandainya kecemburuan bertapak kukuh di benak fikiranmu itu, lebih baik aku mendiamkan diri dan menjauhkan diriku dari dirimu ... semuga engkau berbahagia dengan apa yang engkau rasa ter-baik buat dirimu dan aku! ... aku ucapkan selamat tinggal kepadamu selama-lamanya.

Selamat tinggal sayangku, halalkanlah apa yang berlaku di antara kita - berdua.


ss/spl/pm ... 2/8/2012.

2 comments: