Tuesday 14 January 2014

TINGGAL KENANGAN


Teringat aku di suatu hari
tika zaman anak-anak lagi
hari sabtu, aktiviti pagi
ke sekolah, aku hadiri.

Bersama teman menaiki teksi
waktu pulang telah berjanji
untuk sama berjalan kaki
jarak perjalanan jauh sekali
keselamatan diri
tiada difikiri.

Tika di perjalanan kami
ayah temanku membawanya pergi
tinggallah aku seorang diri
teruskan perjalanan berjalan kaki
sambil mengelap keringat di dahi
air mata berlinangan sendiri
antara takut dan berani
tetap jua kuatkan semangat
memujuk hati.

Dalam hati bicara sendiri
sampainya hati
tinggalkan aku sendiri
sedangkan aku masih anak-anak lagi.
Namun kini
tinggal memori
tetap terpahat di sanubari
jadi tauladan kemudian hari.
Usahlah bersikap pentingkan diri
usah jua memungkiri janji.

ZIE
12/01/201

No comments:

Post a Comment