Saturday 21 June 2014

AKU PEDULI APA


Maafkan aku andainya suaraku menembus jantung kalian
aku tetap aku, suaraku akan bergema bila sikap mula bertingkah
bila langkah mula menyimpang dari tujuan
aku cuba menuntunnya kembali ke langkahan sebenar
aku tidak pernah peduli jika huluran tanganku ditepis
aku juga tidak pernah peduli jika kata-kataku dianggap racun
bila kebenaran cuba dihumban ke lembah gelap
aku pasti akan berdiri di sini, menggemakan suara
biar dibenci, biar dicaci
aku peduli apa.


Maafkan aku jika aku katakan kalian juga seperti aku
tidak sempurna dan tidak pernah akan sempurna
usah dianggap teguran sebagai cemburu
tapi belajar dan berubah dari setiap teguran
terimalah hakikat fitrah diri yang dibentuk sejak dari azali
kita tidak benar segalanya dan juga tidak salah segalanya
berfikirlah dengan akal dan bukannya dengan ikatan rapuh
biar akal yang berbicara dan bukannya nafsu
dan bukan juga bicara yang datangnya dari kepala lutut
kerana bila itu berlaku, aku akan tetap di sini
bersuara biarpun dibenci

…aku peduli apa.

Qalam Bertinta
Klang
21062014
1355pm

No comments:

Post a Comment