Thursday 25 April 2013

DUSTA DI SELARIK SENYUMMU



Aku tidak punya anugerah
apa lagi kesaktian
untuk aku membaca
akan setiap tulisan
yang ada di hatimu
namun mengenali dan mencintaimu
dalam waktu yang bertukar musim.
telah dapat kufahami
engkau bukan seperti dulu
yang pernah kukenal
dan aku yakin
cintamu telah mula berpaling arah
cuma engkau masih lagi berselindung
di sebalik selarik senyumanmu
biarpun kutahu
senyummu itu penuh dusta.

Qalam Bertinta
25042013
1935pm
DUSTA DI SELARIK SENYUMMU

Aku tidak punya anugerah
apa lagi kesaktian
untuk aku membaca
akan setiap tulisan
yang ada di hatimu
namun mengenali dan mencintaimu
dalam waktu yang bertukar musim.
telah dapat kufahami
engkau bukan seperti dulu
yang pernah kukenal
dan aku yakin
cintamu telah mula berpaling arah
cuma engkau masih lagi berselindung
di sebalik selarik senyumanmu
biarpun kutahu
senyummu itu penuh dusta.

Qalam Bertinta
25042013
1935pm

No comments:

Post a Comment