Wednesday 24 April 2013

Tajuk:Maafkan aku sayang


Maafkan aku sayang
mencoret puisi di tengah hari
tika peluh menitik-nitik turun ke bumi
dalam hati yang gundah sunyi...

Tika ini jangan disalah erti
puisi yang dilahirkan adalah dari hati
bersyukur kelebihan anugerah Ilahi
setiap insan punyai kelebihan sendiri
bukan merintih
bukan meratap
bukan memotong nadi di lengan sendiri
indahnya alam ciptaan Ilahi....

Maafkan aku sayang
mencoret puisi di tengah hari
tika melihat langit yang membiru
tika melihat air sungai mengalir lesu
aku sendu..

bukan niatku mengoncang nafasmu
menganggu rezeki yang terhidang depan mejamu
atau menggugat hati wajamu

maafkan aku sayang
puisi ini lahir dari hati
dari seorang yang baru hendak belajar berlari
melihat duniawi
untuk mereka yang memahami.....

penaluka kersani
Temerloh.
23 april 2013

No comments:

Post a Comment