Tuesday 27 March 2012

BERDIRINYA AKU DI SINI




Berdirinya aku di sini
hanyalah sebagai seorang penghibur
dalam menghiburkan hati semua
dengan bait kata bicara
dan madah berpujanggaku.

Berdirinya aku di sini
hanyalah sebagai seorang pengkarya
yang berkarya untuk melepaskan lelah
sambil menghiburkan teman semua
dalam melepaskan keletihan aku cuma.

Berdirinya aku di sini
hanyalah sebagai seorang pujangga
yang berpujangga
tentang pengalaman yang ada
dalam menempuh arus dunia.

Berdirinya aku di sini
bukannya juga untuk mencetus sengketa
cuma hanya untuk menumpang teduh barang seketika
dari bahang kekejaman dunia
yang beraneka ragam penghuninya.

Jadi...mengertilah
janganlah pula disalah ertikan
akan berdirinya aku di sini
sehingga engkau fikirkan
yang aku mahu bersengketa
dan merampas kasihnya dia...dari dirimu.

Kerana...berdirinya aku di sini
hanyalah sebagai seorang penghibur
dalam menghiburkan hati semua
tanpa ada niat di sebaliknya.

Itulah sebabnya...mengapa?
Berdirinya aku di lembah FB ini.

SAZALEE SULAIMAN(SS-Z)
08-12-2011 jam 1141am.


No comments:

Post a Comment