Saturday 2 November 2013

~ aku yang dulu 2 ~


termangu aku di sisipan lampau
meniti indahnya cerita kita
antara aku dan kamu menari di pelantar malam
ceria dan bahagia tanpa ada cinta
tepuk tawa memecah hening sepi

dalam tawa riang tanpa aku sedari
aku mula menaruh harapan
dan tika itu aku tersentak mendapat berita
pahlawan negara telah berada di hatimu
aku berdiam dalam menyimpul hasrat hati
riang tawa kita kekal bersama kita

bagai meletus gunung berapi
mencurah lava membakar apapun
engkau disunting jejaka
meriahnya majlis penabalan terlaksana
aku tetap seperti dulu
menyimpul rasa tidak mampu berkata

bahagiamu surga bagiku
air matamu adalah neraka buatku
biarpun segalanya telah berlalu
doaku tetap buatmu
engkau tetap sahabatku

aku yang dulu..tidak pernah memusnahkan cintaku padamu

abdulmalekismail

No comments:

Post a Comment