Sunday 19 February 2012

BIDADARI DUNIA YANG TIDAK LAYAK UNTUKKU MILIKI



Kenapa sayang?
Kenapa kau minta sebegitu?
Kehadrat Illahi kau pinta
supaya sakitku dialihkan kepadamu
sehingga benar-benar
diperkenankan oleh Allah SWT
dan syukur
Alhamdulillah
aku telah pun kebah
dari penyakitku
tapi kini
engkau pula yang terlantar demam
dan tidak terkebah lagi
sehingga masih berbaringan
di atas tilam empuk kamar sepimu.


Pengorbananmu terhadapku
begitu mulia sayang
pengorbananmu
untukku
kekasihmu
yang selalu 
menyakitkan hatimu
sehingga engkau selalu
berendam di kolam berair mata
menangis berhiba
dek perangaiku
yang selalu membuat dirimu tersiksa.


Sesungguhnya
sayang
aku rasakan
yang aku tidak layak
untuk mendampingi dirimu
mengasihimu
juga menyintai dirimu
dan memiliki hati sucimu
yang terlalu suci
terhadap insan durjana sepertiku.


Engkau sayangku
seumpama bidadari dunia
tercipta dari tulang rusuk kiriku
yang tertulis akan jodohnya
engkau dan aku
tetapi
sesungguhnya
tidak layak 
untuk manusia sepertiku
memiliki dan dicintai olehmu
yang sanggup berkorban apa sahaja
demi kesejahteraan diri aku
yang engkau kasihi.


Engkau teramat mulia wahai kekasihku
yang kini baru aku sedar yang aku teramat menyintai dirimu itu.


ss-z/spl/pr..19-feb-2012.





No comments:

Post a Comment