Monday 27 February 2012

MAAFKAN AKU TEMAN



Teman!


Ingatkah lagi kamu?
Akan kata-kata kamu sendiri!
Yang engkau akan menghargai persahabatan kita!
Walau apa jua yang mendatang!
Walau apa jua yang terjadi!
Persahabatan kita
akan tetap utuh terbina
kekal buat selama-lamanya.


Teman!
Inginku...inginku ucapkan kepadamu
di sini...di waktu ini...dan...di saat ini,
sebuah ucapan terima kasih
yang tidak terzahir
hanya dari kata-kata!
Di atas ikatan persahabatan!
Di atas sebuah ikatan kasih sayang
yang pernah kita bina bersama.


Dan di sini juga teman!
Inginku ucapkan ribuan...bukan...bukan!
Bukan sekadar ribuan!
Malahan jutaan ucapan...ucapan terima kasih
yang tidak terhingga kepadamu, teman.
Kerana engkau!
Engkau sendiri yang telah memutuskan 
ikatan persahabatan kita; berdua.


Hanya kerana! 
Aku tidak dapat melayan...melayan kehendak dan kemahuanmu.


Hanya kerana!
Aku tidak dapat menerima cintamu; seadanya.


Hanya kerana!
Aku tidak dapat menyintai dirimu...seperti yang engkau mahukan.


Maafkan aku teman...seandainya
aku banyak melukakan hatimu.


Maafkan aku teman...seandainya juga
aku banyak menyakitkan hatimu.


Sehingga engkau membuat keputusan
membuang aku, dari senarai teman; mukabukumu.


Maafkan aku!
Bekas...teman kesayanganmu.


ss-z/spl/pr..27-feb-2012.



No comments:

Post a Comment