Monday 13 February 2012

AKIDAH



Begini!
Belailah aku
pujalah aku
kasihlah aku
sayangilah aku.

Atau!
Hormatilah aku
dan cintailah aku.

Bukan dengan cara begini:

WASIAT CINTA

Lumati-lah bibirku dengan kucupan hakiki,
sebelum aku pergi
seduh-lah sakalian dari aku, pada ranjang rindu
sehingga tersadur purnama cintaku,
pada rembulan jiwa, cerahmu
cuplik darah yang kau titis,
pada cendana kasih, wangi tasbihMu,
nantinya bakal ku-satu,
pada meniti jinjang-jinjang pelaminan,
yang terawang di Arasy hati

Kekasih
Nur asmara huruf-huruf Yassin
Kau lingkar ikat ke Ruh mawarku
tunjal puncak musyahadah muqobilLah
dalam simpuh diam Kaf wal Nun
biar memecah teserlah
pada retak dahi di sujud sejadah
jangan bangun sehingga
darahmu menulis kalimah Allah.

Bila datang malam tanpa Aku
kecar-lah ombak, di nafas ratibMu
pangku rehal Qulhu, ungkaplah namaKu
petik kecapi cinta
puisi kita berdua
sehingga 7 lataif, menyatu di rindu
dan kau menjadi Aku!

Minum-lah darahKu jangan kau ragu
anggur terakhirku teraduk ke gelasmu
eja-lah jajaran makna, seluruh nirvana
singkap rahasia fana & sirna
susur liku-liku lorong ke benua cinta
di SANA kebaqaan kita
dalam dakap asmara
selamanya!

Untuk menarik hati wanita menyukai dirimu
dan jelas memesongkan akidah wanita
yang membaca dan memuja karyamu tanpa mengerti apa maksud ayatmu.

nak tanyalah pada semua yang suka dan tergila-gila bayang pada kata-kata indah yg dilakarkan di sini?Ya! saya akui kata-kata indah, paham tak semua maksud perkataan *Ku, Mu, Nya dalam huruf besar kita tujukan kepada siapa?
Maaf saya katakan di sini jangan dipermainkan ayat-ayat yg menjuruskan keterpesongan akidah kepada Allah SWT.
Berlandaskan kefahaman saya setelah membaca penerangan pengkarya, ayat-ayat ini adalah petikan dari kata-kata Nabi Isa AS dalam Bible atau kitab Injil.
Adakah Nabi Isa itu Allah SWT?
Ku,Mu dan Nya kita cerahkan ke huruf besar hanya untuk mengagungkan Allah SWT bukannya manusia seperti kita.
Jelas di sini perkataanmu wahai pengkarya cuba memesongkan akidah pada mereka yang tidak tahu tentang hukum hakam agama.
Minta maaf sekali lagi, saya tak suka di permainkan ayat-ayat sufi untuk kegunaan sendiri dan bertujuan memesongkan akidah umat Islam!
Jadi! Tak payahlah saya terangkan tentang Minum-lah darahKu! Allah SWT berdarah ke???
Ingatlah banyak lagi caranya untuk menarik perhatian wanita dan ini bukanlah caranya bagi seorang lelaki Islam.

ss-z/spl/pr..12-feb-2012.

No comments:

Post a Comment